Sanoma voelt zich thuis in Dijlestad

sanomabuitenkantMECHELEN – Het mediabedrijf Sanoma heeft zijn intrek genomen in de Stationsstraat. Sinds 25 juni zitten alle afdelingen – zowel de Franstalige als de Nederlandstalige redacties – in het oude gebouw van de RTT. ‘Mechelen stond niet Top of Mind, maar van zodra we de voordelen van het gebouw en de locatie zagen, was onze beslissing snel gemaakt’, vertelt Sofie Deleu, Corporate Communication Coördinator van Sanoma.

Mediahuis Sanoma is de uitgever van onder meer Flair, Feeling, Libelle en Story. De afdelingen die voorheen op twee locaties gevestigd waren – in Diegem en in Berchem – zitten voortaan in één gebouw. Dankzij de komst van Sanoma evolueert Mechelen aardig naar een mediastad.

Story FM
De verhuis heeft drie dagen in beslag genomen, maar de werknemers hebben in één dag al hun intrek kunnen nemen. ‘Alles verliep heel vlotjes’, vertelt Sofie Deleu. ‘We begonnen met het contactcenter. Zij waren hier om half negen ’s ochtends zodat de klanten niets merkten van de verhuis. Zo was er geen gebrek aan een goede dienstverlening.’

sanomapersoneelVorige week kwam Sanoma Regional – de afdeling van Pulderbos – erbij. Dit betekent dat zowel de redacties, de regionale afdeling als de ondersteunende diensten onder één dak zitten. Sanoma is van plan om nog meer uit te breiden. Naast magazines heeft Sanoma ook radio en tv in zijn bezit. Sinds 15 augustus wordt Libelle tv digitaal uitgezonden en luisteraars kunnen sinds vorig jaar luisteren naar Story FM. Sanoma heeft het Content Marketing Bureau Head Office overgenomen, maar dat blijft in Leuven gevestigd.

New World of Working
Sanoma is één van de eerste bedrijven in ons land die New World of Working (NWOW) heeft ingevoerd. Dit systeem – overgewaaid uit de Scandinavische landen en Nederland – houdt in dat niemand bij Sanoma een vast bureau heeft. ‘Binnen je werkdepartement kan je kiezen waar je plaatsneemt. Hierbij passen we het clean desk-principe toe. Je maakt ’s avonds je werkplek van die dag proper voor je collega die er de volgende dag zou kunnen zitten. Het NWOW-principe houdt ook in dat we werken met glijdende uren, geen vaste tijdstippen, maar variërende uren waar tussen je je werk kan uitvoeren. Daarbij hebben onze medewerkers de mogelijkheid om een dag in de week van thuis uit te werken.’

sanomabureelDe werknemers krijgen een grote vrijheid van Sanoma want er is geen sprake meer van een nine-to-five mentaliteit. In het gebouw hanteren zij een ratio van 70 procent, wat betekent dat er op de tien werknemers plaats is voor zeven personen. ‘Dit levert geen problemen op omdat we onze collega’s zo stimuleren om een dag per week thuis te werken’, vertelt Sofie Deleu. Meer ruimte is overbodig omdat er vaak buiten het kantoor wordt gewerkt. ‘Dankzij het systeem Lync blijf je ondanks de afstand toch in contact met je collega’s. Je kan telefoneren of video calls houden, je desktop of documenten delen met je collega’s en aan de hand van je status ziet iedereen waar je je bevindt.’

Artikel verschenen in op www.nieuwsblad.be

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s